مقالات تحقيقات فضاي سبز مقالات تحقيقات فضاي سبز .

مقالات تحقيقات فضاي سبز

در طراحي روف گاردن بايد به چه چيزي توجه كرد؟

 طراحي روف گاردن

تغييرات ساده مي تواند زندگي هر كسي را تحت تاثير قرار دهد. چه در رژيم غذايي تان باشد، چه ورزش روتين يا حتي زماني را براي كاهش استرس اختصاص دهيد، پس از آن احساس بهتري خواهيد داشت. همين امر در مورد محوطه سازي نيز صدق مي كند و استفاده از نكات موجود در اين مقاله مي تواند اولين قدم براي تثبيت ظاهر خانه شما باشد، كه از بيرون شروع مي شود.

يك نكته عالي براي محوطه سازي كه همه بايد از آن استفاده كنند اين است كه فهرستي از تمام موادي كه قبل از شروع پروژه خود به آنها نياز داريد تهيه كنيد. چيزهاي كمي وجود دارد كه بدتر از شروع پروژه شما و كشف اينكه يك مورد مورد نياز را از دست داده ايد وجود دارد. سپس، بايد كار را متوقف كنيد تا بتوانيد مواد گمشده را خريداري كنيد.

ايده هاي محوطه سازي را از مجلات خانه و باغ جمع آوري كنيد. اين مجلات اغلب زيباترين خانه ها و زيباترين باغ ها را به نمايش مي گذارند. اگرچه ممكن است نتوانيد ظاهري را كه در مجله پيدا مي‌كنيد به طور كامل كپي كنيد، اما مي‌توانيد الهام‌بخشي به دست آوريد كه به شما كمك مي‌كند تا به محصول نهايي‌اي برسيد كه به آن افتخار مي‌كنيد.

همانطور كه به قيمت توجه مي كنيد، اطمينان حاصل كنيد كه كيفيت را به همان اندازه در نظر مي گيريد. شما نمي خواهيد بالاترين قيمت را براي مواد و گياهان خود بپردازيد. با اين حال، به ياد داشته باشيد كه با قيمت هاي ارزان تر، گاهي اوقات كيفيت و انتخاب كمتري به وجود مي آيد. براي جبران ساير خريدهايي كه ممكن است نياز به انجام آن داشته باشيد، نقاطي را كه نياز داريد كاهش دهيد.

پرورش يك پرچين يا گياهان بامبو را در نظر بگيريد تا حريم خصوصي را به سختي خود بيافزاييد. بامبو يك علف مقاوم است و خيلي سريع رشد مي كند. اين مي تواند زيبايي زيادي به ملك شما اضافه كند و همچنين مانعي براي حفظ حريم خصوصي شما از همسايگان يا خيابان هاي پر سر و صدا ايجاد كند. فقط هنگام رشد بامبو احتياط كنيد زيرا خيلي سريع رشد مي كند، به اين معني كه بايد آن را مرتباً هرس كنيد تا از رشد بيش از حد آن جلوگيري كنيد.

خريد مواد خود را به صورت مرحله اي شروع كنيد. تعداد كمي از مردم مي توانند همه چيز را براي پروژه هاي خود به يكباره بخرند. با تقسيم پروژه‌ها به چند فاز، مي‌توانيد هزينه‌هاي مورد نياز خود را در حين حركت پرداخت كنيد. اين ممكن است در هزينه شما صرفه جويي كند، به شما كمك كند پيشرفت خود را پيگيري كنيد و به شما اجازه مي دهد برنامه ها را قبل از مرحله بعدي تنظيم كنيد.

براي صرفه جويي در هزينه، برنامه ريزي كنيد كه چه زماني از سال قرار است لوازم خود را بخريد. به عنوان مثال، الوار در زمستان به اندازه تابستان هزينه ندارد. شما همچنين مي توانيد معاملات بهتري را در مورد درختان، خاك و گياهان چند ساله بعداً در فصلي كه افراد زيادي آنها را خريداري نمي كنند، پيدا كنيد.

هنگام برنامه ريزي يك پروژه محوطه سازي براي خانه خود، حتماً به محصولاتي توجه كنيد كه در صورت كيفيت بالا يا پايين تأثير بسيار كمي خواهند داشت. از اين فرصت براي صرفه جويي كمي در پول استفاده كنيد و از آن براي اقلامي استفاده كنيد كه ارزش آن را داشته باشد تا پول بيشتري خرج كنيد.

هنگام برنامه ريزي پروژه هاي چشم انداز خانه خود، به خاطر داشته باشيد كه صرفه جويي قابل توجهي را مي توان با خريد خارج از دوره هاي اوج فصلي پيدا كرد. براي بهترين فروش، درختان، گياهان و مالچ خود را در اواخر فصل كاشت خريداري كنيد. چوب، تزئينات و لوازم ساختماني براي عرشه‌هاي فضاي باز و بهبود اغلب در ماه‌هاي زمستان ارزان‌ترين هستند زيرا تقاضا كمتر است. اگر توانايي نگهداري لوازم را براي مدت كوتاهي داريد، مي‌توانيد خريد بسته‌اي را در خارج از فصل ذخيره كنيد.

از جستجوي ساده محصولات خود به صورت آنلاين و در كاتالوگ فراتر برويد. گاهي اوقات مراكز گياه شناسي يا درختكاري ها گياهان را مي فروشند و حتي ممكن است افرادي در همسايگي شما باشند كه علاقه مند به تعويض گياهان چند ساله باشند. شهر شما ممكن است مالچ رايگان بدهد يا ممكن است يك سايت ساختماني وجود داشته باشد كه به دنبال افرادي براي حمل آجر يا سنگ است.

قبل از كاشت بستر گل، كيفيت خاك خود را بررسي كنيد. يك سوراخ حفر كنيد و آن را با آب پر كنيد تا ببينيد چقدر سريع تخليه مي شود. آزمايش pH انجام دهيد. در صورت لزوم، اصلاح خاك را براي دستيابي به زهكشي ايده آل و نسبت رطوبت به اكسيژن خوب انجام دهيد. با آماده سازي مناسب خاك، به گياهان خود بهترين فرصت ممكن را براي رشد بدهيد.

اطمينان حاصل كنيد كه در مورد گياهاني كه براي محوطه سازي خود در نظر گرفته ايد تحقيق واقعي انجام دهيد. ببينيد هر گياه چه نيازهايي براي رشد مطلوب دارد. علاوه بر اين، مطمئن شويد كه ميزان توجه هر نوع گياه را درك كرده و گياهان را متناسب با سبك زندگي خود مطابقت دهيد. يك مكان عالي براي شروع اين تحقيق، مركز باغ محلي شما است.

يكي از مهم ترين نكاتي كه بيشتر افراد در طراحي روف گاردن https://baghegolerezvan.ir/design-and-implementation-of-green-space/design-and-implementation-of-roof-garden/  فراموش مي كنند وزن آن است. وزن روف گاردن بسيار مهم است و بايد به ان توجه كرد.

هنگام برنامه ريزي يك پروژه محوطه سازي براي خانه خود، سعي كنيد ايده هايي را در خود گنجانده باشيد كه بدون توجه به اينكه در چه فصلي از سال است، ظاهر دلپذيري به حياط شما مي بخشد. اين مهم است زيرا شما نمي خواهيد تمام پول خود را براي حياطي خرج كنيد كه فقط براي چند ماه از سال ظاهر خوبي دارد.

اگر مي‌خواهيد يك حصار نامناسب را در حياط خود پنهان كنيد، چند گياه بالارونده اضافه كنيد. گياهان بالارونده به طور طبيعي حصار را مي پوشانند و آن را براي چشم جذاب تر مي كنند. اين كار بسيار كمتر از جايگزيني حصار است و به شما احساس حريم خصوصي بيشتري مي دهد.

حياط خود را به طور منظم درو كنيد. مهم نيست كه چقدر گل و درخت زيبا به حياط خود اضافه كنيد، اگر چمن شما بيش از حد رشد كرده باشد، هميشه زشت به نظر مي رسد. برنامه ريزي كنيد كه حياط خود را به صورت هفتگي در بهار و حداقل به صورت دو هفته يكبار در تابستان چمن زني كنيد.

عاقلانه است كه شما يك مسير پياده روي براي طراحي منظره يا باغ خود قرار دهيد. مي توانيد اين كار را با استفاده از مالچ يا سنگ انجام دهيد. بدون داشتن يكي، ممكن است در نهايت روي گياهان يا باغ خود قدم بزنيد و باعث آسيب شويد. همچنين منظره كلي شما را حرفه اي تر جلوه مي دهد.

كوددهي در هنگام توسعه يك منطقه محوطه سازي شده مهم است. انتخاب هاي زيادي در مورد لقاح وجود دارد. به عنوان مثال مي توان از كودهاي مهندسي شده امروزي مانند Miracle-Gro يا Jobe's Plant Sticks استفاده كرد. اگر كود آلي ترجيح داده شود، گزينه هاي زيادي مانند كمپوست، كود دامي، پوشش كرم و ذغال سنگ نارس وجود دارد.

طراحي روف گاردن

يك نكته در هر زمان مانند برداشتن يك قدم در يك زمان است، بنابراين اين مقاله را چاپ كنيد و هر مورد را يكي يكي بررسي كنيد. اين شما را قادر مي سازد تا بر تغييرات واقعي تأثير بگذاريد، در حالي كه هنوز از كاري كه بايد انجام دهيد احساس غرق شدن نمي كنيد، اما فقط در صورتي كه امروز به سر كار برسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۵:۴۲ توسط:احسان موضوع: