مقالات تحقيقات فضاي سبز مقالات تحقيقات فضاي سبز .

مقالات تحقيقات فضاي سبز

در طراحي فضاي سبز حياط بايد به چه چيزي توجه كرد؟

طراحي فضاي سبز حياط

 

آيا تا به حال واقعاً به اين فكر كرده ايد كه چند نفر بيرون خانه شما را مي بينند؟ تنها بخش كوچكي از اين افراد در نهايت پا به آن خواهند گذاشت. بنابراين اكنون، در حالي كه به اين موضوع فكر مي كنيد، آيا فكر مي كنيد به اندازه كافي كار مي كنيد تا مردم بتوانند تصور واقعي از ظاهر خانه شما در داخل پيدا كنند؟ اگر نه، پس وقت بگذاريد و مقاله زير را بخوانيد تا ايده هاي خوبي در مورد كارهايي كه مي توانيد انجام دهيد به دست آوريد.

 

زندگي گياهي مي خواهيد استفاده كنيد، هميشه آب و هواي منطقه خود را در نظر بگيريد . اگر گياهاني را انتخاب كنيد كه براي آب و هواي خانه شما مناسب نيستند، چشم انداز شما خوب به نظر نمي رسد. اطمينان حاصل كنيد كه هر گياهي كه انتخاب مي كنيد مي تواند در آب و هواي شما رشد كند.

 

از تعادل استفاده كنيد نه تقارن. توزيع متعادل گياهان يك نقطه كانوني ايجاد مي كند، اما باغ هرگز نبايد متقارن باشد. به عنوان مثال، يك درخت بزرگ در سمت چپ باغ را مي توان با دو درخت كوچكتر در سمت راست متعادل كرد. اين جلوه بسيار مطلوب تري در باغ ايجاد مي كند، در حالي كه ظاهر متقارن كاملاً غير طبيعي به نظر مي رسد.

 

حتما پيت ماس را در اطراف گياهان خود قرار دهيد تا به رشد و شكوفايي آنها كمك كند. پيت ماس مانند يك مكمل غذايي براي گياهان شماست. اين ويتامين ها را به گياهان شما تزريق مي كند كه ممكن است در غير اين صورت در دسترس نباشند. علاوه بر اين، پيت ماس جذاب است و مي تواند تضاد را به طراحي منظره شما اضافه كند.

 

سعي كنيد هنگام محوطه سازي حياط از حاشيه هاي منحني در اطراف آنچه مي كاريد استفاده كنيد. اين حاشيه هاي گرد از نظر بصري جذاب تر از حاشيه هاي مستقيم هستند. لبه هاي منحني لبه هاي مستقيم ايجاد شده توسط خانه و مسير ورودي شما را نرم مي كند.

 در طراحي فضاي سبز حياط بايد به اين نكته توجه كنيد كه حتما مسير هايي را ايجاد كنيد كه بتوانيد به راحتي حركت كنيد و دچار مشكل نشويد. ايجاد اين مسير ها بهتر است با سنگ فرش باشد.

هنگام برنامه ريزي يك پروژه محوطه سازي براي خانه خود، مطمئن شويد كه از فروشگاه هاي لوازم خانگي فراتر رفته و منابع آنلاين را بررسي كنيد. ممكن است فقط معاملات و محصولاتي را بيابيد كه به صورت محلي حمل نمي شوند. به دليل عدم وجود فروشگاه فيزيكي، ممكن است آن انتخاب را پيدا كنيد و قيمت بسيار بالاتر است.

 

قبل از شروع تلاش بعدي خود براي محوطه سازي، قوانين شهر يا شهر محلي خود را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه كاري كه انجام مي دهيد مطابق با برنامه ها و قوانين شهر است. در غير اين صورت، ممكن است با وضعيتي مواجه شويد كه در نتيجه اجراي تخلف شهر، كارهاي محوطه سازي كه انجام مي دهيد حذف شود.

 

بر سازماندهي گياهان و باغ تمركز كنيد كه شباهت هاي مراقبت و درمان را در نظر مي گيرد. بسياري از گياهان كود مشترك و نيازهاي نگهداري مشترك دارند. اگر گياهان را بر اساس نيازهاي بهداشتي آنها، از جمله قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، با هم گروه بندي كنيد، با تجميع تلاش، زمان نگهداري خود را به حداقل مي رسانيد. پاهاي شما در پايان روز از شما تشكر خواهند كرد.

 

در حالي كه استخدام يك متخصص يكي از گزينه‌هاي شماست، اگر به دقت برنامه‌ريزي كنيد و نسبت به كاري كه انجام مي‌دهيد علاقه‌مند باشيد، انجام محوطه‌سازي مي‌تواند در هزينه‌هاي شما صرفه‌جويي زيادي كند و نتايج مشابهي را به دنبال داشته باشد. افراد مختلف ممكن است روش‌هاي متفاوتي را ترجيح دهند، اما فقط به ياد داشته باشيد كه انجام محوطه‌سازي توسط خودتان مي‌تواند يك فعاليت عالي داشته باشد و در هزينه شما صرفه‌جويي كند.

 

قبل از اينكه هر چيزي را براي آن بخريد، وقت بگذاريد و يك برنامه مكتوب براي محوطه سازي خود تهيه كنيد. حتي مي توانيد قبل از شروع به خريد، كاشت و ساختن، طرح خود را ترسيم كنيد. اين به شما كمك مي كند تا در هزينه هايي كه لزوماً به آنها نياز نداريد، صرفه جويي كنيد.

 

در حالي كه رشد گياهان عجيب و غريب ممكن است جلوه خوبي به باغ شما بياورد، از آنها استفاده نكنيد مگر اينكه براي تمام نگهداري و مراقبت كه در آن دخيل است آماده باشيد. كاشت چيزهايي كه بومي منطقه هستند نياز به كار بسيار كمتري دارد و احتمال از بين رفتن گياهان را كاهش مي دهد.

 طراحي فضاي سبز حياط

كساني از شما كه مي‌خواهيد منظره‌اي طراحي كنيد كه نياز به كار زيادي در طول سال نداشته باشد، عاقلانه است كه يك حياط كم تعمير و نگهداري بكاريد. شبدر يك جايگزين عالي براي چمن است، زيرا به طور طبيعي در برابر حشرات مقاوم است و نسبت به علف نياز به چمن زني بسيار كمتري دارد.

 

حتي اگر پول زيادي نداريد باز هم بايد به فكر بازسازي محوطه خود در مراحل مختلف باشيد. هيچ قانوني وجود ندارد كه بگويد شما نمي توانيد كار خود را به صورت مرحله اي تكميل كنيد تا اين روند مقرون به صرفه باشد و با ادامه مسير، دانش بيشتري به دست آوريد. چند افزودني ساده به باغ شما مي تواند به آن حس جذابي بدهد.

 

با استفاده از سنگ‌فرش‌هاي بزرگ، يك پياده‌روي پرپيچ‌وخم يا يك پاسيو عالي ايجاد كنيد. آنها را در زمين قرار دهيد تا قسمت بالاي آنها با خاك همسطح باشد و اجازه دهيد علف ها بين آنها ظاهر شود تا ظاهري ساده و مينيماليستي داشته باشيد كه مي توانيد درست روي آن چمن بزنيد. سنگفرش ها در طيف وسيعي از اندازه ها و اشكال موجود هستند، بنابراين مي توانيد آن ها را به دلخواه تركيب و مطابقت دهيد.

 

فراموش نكنيد كه به طراحي محوطه خود رنگ اضافه كنيد. چند گل يكساله مي تواند تفاوت زيادي در ظاهر حياط شما ايجاد كند. آنها چيزي را اضافه مي كنند كه براي چشم جذاب است، رنگ. علاوه بر اين، گل ها پروانه ها را به حياط شما جذب مي كنند كه مي تواند افزودني دوست داشتني باشد.

 

در طراحي منظره خود، تا جايي كه ممكن است حاشيه هاي سخت را در لبه هاي چمن قرار دهيد. نگهداري چمن در امتداد ديوارها و حصارها دشوار است و اغلب ناخوشايند به نظر مي رسد. با قرار دادن حاشيه سخت تبليغاتي، باريك خوب است، اين اثر را به حداقل مي‌رسانيد و همچنين تجهيزات چمن و سطح جامد و سطح زمين را براي غلتيدن مي‌دهيد.

 

هنگام برنامه ريزي يك پروژه محوطه سازي در يك منطقه خشك كشور، عناصري را انتخاب كنيد كه به حداقل آبياري نياز دارند. بسياري از مناطق محدوديت‌هاي آبي سختي را اعمال مي‌كنند، كه نگهداري يك چمن سرسبز و سبز را دشوار مي‌كند. عناصر طبيعي مانند سنگ، چمن مصنوعي، ساكولنت ها يا حتي سنگريزه هاي تزئيني يا بتن را انتخاب كنيد.

 

هر بهار روي مالچ تازه سرمايه گذاري كنيد. تميزتر به نظر مي رسد و كمي جذابيت به خانه شما مي بخشد. نگه داشتن مالچ تازه در اطراف تخت گل باعث كاهش رشد علف هاي هرز مي شود. اگر در منطقه‌اي زندگي مي‌كنيد كه موريانه‌ها مشكل ساز هستند، به جاي آن از سوزن كاج، پوست درخت يا شن نخود استفاده كنيد.

 

اميدواريم اين مقاله منظره پرداز را در شما تحريك كرده باشد كه مي تواند ظاهري را كه خانه شما شايسته آن است به ارمغان بياورد. اجازه دهيد زيبايي بيرون از خانه شما، با همه غريبه هايي كه روزانه از خانه شما عبور مي كنند صحبت كند. شما مي توانيد خانه خود را به گونه اي تبديل كنيد كه مورد حسادت هر كسي كه از آنجا عبور مي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۲:۳۲ توسط:احسان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :