مقالات تحقيقات فضاي سبز مقالات تحقيقات فضاي سبز .

مقالات تحقيقات فضاي سبز

براي زيبا تر كردن حياط منزل خود از چه كار كنيم؟

 

همه مي خواهند به خانه خود بروند و حياطي زيبا در مقابل خود ببينند يا شايد، با دوستان و خانواده كه تحت تأثير محوطه سازي قرار گرفته اند، از كباب در حياط پشتي لذت ببرند. اين مقاله به شما كمك مي كند تا بياموزيد چه چيزي براي ايجاد ظاهري جذاب براي همه لازم است.
 
حيات وحش را به باغ خود دعوت كنيد. پرندگان، سنجاب ها و پروانه ها مي توانند زيبايي را به حياط بيافزايند و همچنين براي گياهان شما مفيد خواهند بود. شما مي توانيد با كنار گذاشتن غذا، قرار دادن تغذيه كننده هاي استراتژيك براي پرندگان و پخش منابع آب در سراسر باغ، آنها را به حياط خود دعوت كنيد. هر بار كه وارد باغ خود مي شويد تماشاي حيوانات و گوش دادن به پرندگان را دوست خواهيد داشت.
 
در نظر بگيريد كه منظره شما در طول سال چگونه به نظر مي رسد، زماني كه آن را برنامه ريزي مي كنيد. اين بدان معني است كه شما به گياهان مختلفي نياز خواهيد داشت كه در فصول مختلف شكوفا شوند. مي توانيد درختان كاج نيز تهيه كنيد تا حياط شما در زمستان سرسبز باشد. قبل از شروع پروژه منظر خود حتماً گياهان را مطالعه كنيد. اين كليد ايجاد يك چشم انداز موفق است.
 
خريد مواد خود را به صورت مرحله اي شروع كنيد. تعداد كمي از مردم مي توانند همه چيز را براي پروژه هاي خود به يكباره بخرند. با تقسيم پروژه‌ها به چند فاز، مي‌توانيد هزينه‌هاي مورد نياز خود را در حين حركت پرداخت كنيد. اين ممكن است در هزينه شما صرفه جويي كند، به شما كمك كند پيشرفت خود را پيگيري كنيد و به شما اجازه مي دهد برنامه ها را قبل از مرحله بعدي تنظيم كنيد.
 
اگر به تنهايي پروژه محوطه سازي را انجام مي دهيد، بنشينيد و تمام هزينه هاي خود را محاسبه كنيد. شما بايد فهرستي بنويسيد كه شامل تمام لوازم مورد نياز شما باشد. سپس، مشخص كنيد كه مواد خود را از كجا مي‌خريد. هزينه اين اقلام بسته به محل زندگي شما مي تواند بسيار متفاوت باشد. تحقيقات خود را انجام دهيد تا بفهميد از كجا مي توانيد اقلام با كيفيت بالا را در بودجه خود خريداري كنيد.
 با طراحي ديوار سبز https://baghegolerezvan.ir/design-and-implementation-of-greenwall مي توان فضاي حياط را زيبا تر كرد. بيشتر افراد براي ايجاد يك فضاي زيبا در منزل خود از اين ترفند استفاده مي كنند.
براي هر كسي كه باغ خود را طراحي مي كند، عاقلانه است كه مالچ را در هر يك از تخت هاي گل قرار دهد. مالچ به پلان ها اجازه مي دهد تا رطوبت خود را حفظ كنند كه كمك بزرگي است به خصوص اگر در آب و هواي گرم زندگي مي كنيد. مالچ به گياهان شما كمك مي كند تا آب مورد نياز خود را بدست آورند.
 
قبل از شروع يك پروژه محوطه سازي، ابتدا به يك فروشگاه تعمير خانه يا باغباني برويد تا از داشتن تجهيزات مناسب اطمينان حاصل كنيد. Home Depot و ساير خرده فروشان محبوب جعبه بزرگ نه تنها هر آنچه را كه نياز داريد حمل مي كنند، بلكه داراي كاركنان آگاه هستند كه مي توانند مشاوره و توصيه هايي را براي كمك به شما در پروژه بعدي ارائه دهند.
 
هميشه ارزانتر به معناي بهتر نيست. به طور كلي، گياهان معمولي و برخي از مصالح ساختماني، مانند چوب، هزينه كمتري دارند. مواد ارزان‌تر ممكن است كيفيت و انتخابي را نداشته باشند كه در بسياري از فروشگاه‌هاي تخصصي پيدا كنيد. اگرچه ممكن است گران‌تر باشند، اما اين فروشگاه‌ها معمولاً داراي تخصص‌هايي هستند كه در برخي از مكان‌هاي ارزان‌تر نمي‌توانيد پيدا كنيد، مانند راهنمايي، كمك، معاملات و ضمانت‌هاي مربوط به مواد خاصي كه در آنها تخصص دارند.
 
اطمينان حاصل كنيد كه در مورد گياهاني كه براي محوطه سازي خود در نظر گرفته ايد تحقيق واقعي انجام دهيد. ببينيد هر گياه چه نيازهايي براي رشد مطلوب دارد. علاوه بر اين، مطمئن شويد كه ميزان توجه هر نوع گياه را درك كرده و گياهان را متناسب با سبك زندگي خود مطابقت دهيد. يك مكان عالي براي شروع اين تحقيق، مركز باغ محلي شما است.
 
اندازه گياه را در زمان بلوغ در نظر بگيريد. هميشه در نظر داشته باشيد كه يك گياه زماني كه كاملاً بالغ شود چقدر بزرگ مي شود. درخت بزرگي را خيلي نزديك به ملك خود نكاريد، زيرا سيستم ريشه در نهايت مي تواند آسيب زيادي وارد كند و در دراز مدت به يك اشتباه بسيار پرهزينه تبديل شود.
 طراحي ديوار سبزهنگامي كه در حال برنامه ريزي محوطه سازي براي حياط خود هستيد، مطمئن شويد كه از گياهان و گل هاي مناسب براي آب و هوايي كه در آن زندگي مي كنيد استفاده كنيد. رتبه بندي گياهان را بررسي كنيد و مطمئن شويد كه آنها در منطقه شما عملكرد خوبي خواهند داشت. سرمايه گذاري روي درختچه ها و درختان و مرگ آنها دلسرد كننده و همچنين گران است.
 
كساني از شما كه مي‌خواهيد منظره‌اي طراحي كنيد كه نياز به كار زيادي در طول سال نداشته باشد، عاقلانه است كه يك حياط كم تعمير و نگهداري بكاريد. شبدر يك جايگزين عالي براي چمن است، زيرا به طور طبيعي در برابر حشرات مقاوم است و نسبت به علف نياز به چمن زني بسيار كمتري دارد.


 
زماني كه در حال طراحي فضاي زندگي در فضاي باز خود هستيد، در دام اين فكر نيفتيد كه ارزان تر است. محوطه سازي گران است، بنابراين خريد ارزان ترين مصالح موجود مي تواند وسوسه انگيز باشد. با اين حال، مواقعي وجود دارد كه هزينه كمي بيشتر و به دست آوردن كيفيتي كه ماندگار است، سودمند است. علاوه بر اين، اگر در ابتدا كمي بيشتر بپردازيد، ممكن است ضمانت بازگشت پول دريافت كنيد، و اگر گياهان گران قيمت بميرند، اين مي تواند بسيار ارزشمند باشد.
 
كوددهي در هنگام توسعه يك منطقه محوطه سازي شده مهم است. انتخاب هاي زيادي در مورد لقاح وجود دارد. براي مثال مي توان از كودهاي مهندسي شده امروزي مانند Miracle- Gro يا Jobe's Plant Sticks استفاده كرد. اگر كود آلي ترجيح داده شود، گزينه هاي زيادي مانند كمپوست، كود دامي، پوشش كرم و ذغال سنگ نارس وجود دارد.
 
در طراحي منظره خود، تا جايي كه ممكن است حاشيه هاي سخت را در لبه هاي چمن قرار دهيد. نگهداري چمن در امتداد ديوارها و حصارها دشوار است و اغلب ناخوشايند به نظر مي رسد. با قرار دادن حاشيه سخت تبليغاتي، باريك خوب است، اين اثر را به حداقل مي‌رسانيد و همچنين تجهيزات چمن و سطح جامد و سطح زمين را براي غلتيدن مي‌دهيد.
 
سالانه ها را به عنوان نقاط كانوني ممكن و به عنوان لهجه هاي بالقوه در طرح محوطه سازي خود در نظر بگيريد. از آنها براي قاب بندي عناصر ضروري حياط خود استفاده كنيد. آنها رنگ و بافت سريعي را به حياطي مي دهند كه ممكن است بهترين تعادل گياهان چند ساله را نداشته باشد. يادت باشه. با اين حال، اين يك ساله يك ويژگي موقت در يك حياط است.
 
تنوع چاشني باغ است. اگر همه گياهان شما شبيه به هم باشند، هيچ چيز برجسته نمي شود - و در نتيجه يك باغ خسته كننده ايجاد مي شود. به عنوان مثال، يك تخت گل كه فقط از گل‌هاي زرد تشكيل شده باشد، باعث مي‌شود كه هر گياه جداگانه به صورت بصري به گياه بعدي وارد شود و تمام تعريف را از گياهي به گياه ديگر از دست بدهد. در عوض رنگ هاي متضاد را در كنار يكديگر بكاريد. هر گياه به جاي تركيب شدن در پس‌زمينه، به چشم ظاهر مي‌شود.
 
فرقي نمي‌كند شركتي را استخدام كنيد تا كار را براي شما انجام دهد يا تصميم بگيريد كه همه آن را خودتان حل كنيد، قبل از اينكه اجازه دهيد كسي به بيل يا چنگك دست بزند، بايد در زمينه محوطه‌سازي آموزش ديده باشيد. دانستن اين موضوع باعث صرفه جويي در وقت و هزينه شما مي شود. آنچه را كه اينجا آموخته ايد برداريد و اولين بار آن را درست انجام دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۵:۳۸ توسط:احسان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :